Graphic Design Studio, Utrecht, the Netherlands

 

Logo on business card and paper


Program for a national congress


The logo design in another appearance (alternative)





Oktober 2015

 

project

Het nieuwe bureau Kundig wil graag een logo en identiteit. Kundig gaat zich richten op het organiseren van bijeenkomsten/congressen/symposia in de zorg. Kundig wil de zorg ondersteunen om kennis te delen en wil een platform zijn voor initiatieven.

Kundig wil verzorgd en precies werken, dus 'puntjes op de i' en 'tot in de puntjes verzorgd'. In de vorm (het logo) vertaalt zich dit in een ligatuur van de i en g.

Kundig ziet zichzelf als 'kundig in kennisdelen'. De klant is kundig op zijn/haar gebied. Roos en Annigje zien de klant als autoriteit op hun kennisgebied. Roos en Annigje willen hun eigen kwaliteiten gebruiken voor de klant, zodat deze hun kennis delen, kennis kunnen vermeerderen. Dus geen kundig met grote K. Kundig geschreven met enkel onderkast letters schept geen afstand, is toegankelijk en vriendelijk. Precies wat ze willen zijn.

Gedurende het ontwerp proces ontstond de payoff: 'kundig in kennisdelen'.




opdrachtgever

Kundig, Roos Engelsman en Annigje Vogelzang




tags

#identity, #logo, #typography